Sponsorfietstocht Georgië

Aankomst in Tbilisi: Presidentsvrouwe als sponsor van Avondje uit

Tbilisi blijkt een prachtige stad. Maar een afspraak, die de first lady van Georgie, Sandra Roelofs, in het vliegtuig naar Tbilisi voor ons gearrangeerd heeft met haar ouders; die laten we niet lopen. Ik bel het opgegeven nummer van Eduard Roelofs. Hij is blij verrast en stelt voor dat we elkaar 's avonds ontmoeten in een hotel aan het Vredesplein. En zo stappen wij vanuit ons simpel 2-sterrenhotelletje over de kinderkopjes, onder moeders paraplu de waterplassen ontwijkend, naar het meest luxueuze hotel van Tbilisi: Courtland Marriot, het welkome toevluchtsoord van alle politici en diplomaten. Eduard en zijn vrouw blijken heel hartelijke, gezellige en sportieve mensen. We praten wel een uur lang, ook over onze fietservaringen, totdat......

Daar verschijnt Sandra ten tweede male voor onze neus. Ze heeft net een interview met een journaliste in hetzelfde hotel achter de rug. 'Leuk dat jullie elkaar gevonden hebben' zegt ze. We vertellen nog over de sponsorfietstocht en nemen afscheid; het is al laat. Terug in het hotel staan we te popelen haar het rekeningnummer van Avondje-Uit door te mailen. Stel je voor: de presidentsvrouw van Georgie als een van onze eerste sponsors. Een beter voorteken kun je je niet voorstellen. Onze dag kan niet meer stuk....